ADAM - Brussels Design Museum

activiteiten

In conversation with Peter Ghyczy
22.02.2018
 In het kader van de tentoonstelling 'Peter Ghyczy. 50 Years of Functionalism', organiseert het ADAM een panelgesprek met het ontwerper en de lancering van het boek "Peter Ghyczy designing",
uitgegeven door la Charte en geschreven door Alok b. Nandi.

Dit gesprek over design is toegankelijk voor iedereen en tracht een persoonlijk inzicht te geven van Peter Ghyczy over zijn werk. Ook de huidige tentoonstelling komt aan bod.

“Het boek geeft de lezer een idee over het creatieve proces van Peter Ghyczy, een designer voor wie de materialiteit van dingen van belang is. Charles Eames zei steeds, “De details zijn niet de details, ze maken het product”. Deze uitspraak vat de ontwerpfilosofie van Ghyczy perfect samen. Zijn werken startten in de architecturale sfeer om verder te groeien in design, van plastic tot glas en metaal. Zijn gevoel voor gedetailleerd en iteratief design heeft geresulteerd in een aantal iconische meubels, gaande van de beroemde Garden Egg Chair tot hedendaagse series met een elegante uitstraling van duurzame binnenruimte.”

Gemodereerd door auteur Alok Nandi
RSVP
Place de Belgique - Belgiëplein - 1020 Brussels | T +32 2 669 49 29 | Every day from 10am to 6pm | More info